Trend forecast 2015

Wat staat ons wereldwijd te wachten op het gebied van wellness en spa toerisme? Een trend forecast voor 2015 …

  • Aanbod van nieuwe diensten en faciliteiten gericht holistische aanpak; de gehele gezondheid staat centraal
  • Toename van eco en duurzaamheid; niet alleen gezichtscrèmes met natuurlijke ingrediënten maar meer richting duurzaamheid in de hele bedrijfsvoering.
  • Het gebruik van lokale ingrediënten, gebruiken heeft al in vele landen aan populariteit gewonnen. Bestemmingen gaan hier steeds meer de nadruk op leggen om zich te onderscheiden in de markt.
  • Aanbod gericht op wijziging van leefstijl is een van de grootste uitdagingen en kansen voor de wellness & spa markt. Voor vaste gasten maar ook voor gasten tijdens een vakantie. Ook speciale doelgroepen mannen, generatie Z of Y en singles zijn het waard apart te benaderen met een specifiek aanbod.
  • Nieuwe producten en diensten die Oost en West combineren, tonen de innovatie en creativiteit binnen de branche en kunnen een unieke belevenis bieden aan een grote groep gasten.

 

Bron: The Tourism Observatory for Health, Wellness and Spa / LivingWell

 

© LivingWell